3879337-christmas-tree-and-giftsEnligt en artikel i SvD så väntas rekord i årets julhandel, redan nu väntas svenskarna handla för omkring 68 miljarder kronor, vilket är hela 13,5 miljarder kronor mer än vad vi spenderar under årets andra 11 månader. Anledningen till detta tros vara det allt ökande användandet av nätshopping. Så om du vill få ut din produkt på marknaden är julen en bra shoppingsäsong att göra det på – och ett tips är att sälja din vara online!

Den digitala handeln har under de senaste åren slagit igenom stort, och nu i juletider är detta därför något som de flesta företag fokuserar på. Till exempel skriver DN att så tidigt som den 30 november hade hela 40 procent av alla julklappsshoppare sagt sig redan ha handlat sina julklappar på nätet. I artikeln framkommer även att december dock är den månad som fortfarande är viktigast för julshoppingen – så om du inte redan har en webbshop är det hög tid att skaffa en.

Öppna webbshop

Visst finns det en hel uppsjö av digitala lösningar för den som vill öppna en butik online. Till exempel är det vanligt att man hyr in sig hos en e-handelsleverantör så som www.starweb.se som både hjälper en att designa hemsidan, underhålla med support och möjliggöra att dina kunder kan betala med kort. Men något som man inte ska glömma är att göra webbshopen tillgänglig på olika plattformar och inte bara på datorn. GP skriver att det nämligen blir allt vanligare att man shoppar online via sin smartphone – så glöm inte att även mobilanpassa sajten så kunderna kan shoppa både via sin dator, telefon och surfplatta.

 
 
 
Kontakt: info@booyaka.se.